ayouth.blogg.se

Ny bloggare. Tjej på 15 år. Jag antar att jag är lika ointressant som alla andra, idén är nog bara att skriva av mig (på ett annorlunda sätt)

Udda dag att börja träna på, men ändå!

Kategori: Vanligt

 

God Jul! 

Jag är jättedålig på att röra mig, verkligen jättedålig! Men nu när jag börjat mitt nya liv ;) har jag noggrant undersökt aktiviteter som skulle kunna passa mig. Och jag har kommit fram till att en sak som jag tycker mycket om, är lätt att utöva och som passar mig bra är just cykling! 

Imorse gick jag upp tidigt (med tanke på att jag har lov) och satte på mig de få gymnastikkläder jag äger. Rotade fram ett regnställ, regnet bokstavligen öser ner här, och satte mig på cykeln. 

Jag hade inte riktigt någon plan över vart jag skulle cykla och jag hade inte satt upp allt för höga mål heller, det här var en provomgång. 

Men jag tänkte cykla så långt jag orkade. Jag cyklade i ca 1 och en halv timma, med undantag för två gånger så jag stannade för att vila! Inte så illa enligt mig. 

Jag håller noggrant kolla på kalorierna. Och jag har ett litet hemligt projekt också, jag skall försöka hålla mig till ABC-dieten. Har bara försökt i 2 dagar, men ändå.

Idag har jag bara ätit 353 Kcal. Enligt schemat har jag 147 Kcal kvar. Det är svårast på kvällen, då kan jag nästan äta hur mycket som helst. Men jag skall försöka hålla tillbaka. Har någon något tipps hur man står ut de sista timmarna? 

Hoppas ni får en bra dag och en bra jul. 

 
Kommentera inlägget här: