ayouth.blogg.se

Ny bloggare. Tjej på 15 år. Jag antar att jag är lika ointressant som alla andra, idén är nog bara att skriva av mig (på ett annorlunda sätt)

Morgon promenad

Kategori: Vanligt

 

Mina planer blev förstörda. 

Jag hade tänkt gå en riktigt lång promenad med min hund nu på morgonen och sedan äta 50 Kcal till frukost. Men när jag vaknade för en kvart sen och tog på mig jogging kläder hade jag aldrig kunnat ana vad som väntade mig. 

Det första som hördes när jag kom ner för trappan, i riktning mot köket, var ljudet av min hund som åt frukost. Det är nästan ingen annan i min familj som sköter om min hund, när vi sitter och ska äta frukost är det alltid någon som sömndrucket frågar "Har någon gett hunden mat?" och jag svarar alltid lika nyktert "Jah har det". 

Vem har gjort en god gärning och gett hunden mat? 

Det andra jag får se när jag staplat ut i hallen, är min pappa som står fullt påkläd och på väg ut genom dörren. 

"Godmorgon, jag tänkte gå ut med hunden... vill du följa med?" 

 Vad då han tänkte gå ut med hunden? JAG skulle ju gå ut med hunden! Han bryr sig aldrig om vår hund, eller om mig för den delen. Nu har han förstört en morgon, en morgon jag tänkte spendera med min hund, Arctic Monkeys och den kyliga höstvinden. För jag hörde att meteorologiskt sätt är det fortfarande höst. 

 Min dag är förstörd. Jag tog bestämda steg upp på mitt rum och stängde dörren innan jag drog av mig jogging byxorna och kröp ner i säng igen. Och här är jag nu. 

Frukosten kan ju i alla fall ingen hindra, hoppas jag. 

 
Kommentera inlägget här: