ayouth.blogg.se

Ny bloggare. Tjej på 15 år. Jag antar att jag är lika ointressant som alla andra, idén är nog bara att skriva av mig (på ett annorlunda sätt)

Du gör mig galen

Kategori: Vanligt

 

Mycket sällan görs det filmer i Amerika som får mig imponerad men ibland, mycket sällan, görs det bra filmer där på kontinenten. Och Du gör mig galen är en av de få som faktiskt väckte min uppmärksamhet. 

Jag brukar föredra franska filmer eftersom deras handlingar generellt brukar vara både ganska orealistiska men också väldigt mer nakna och trovärdiga. Franska filmer med historier som aldrig skulle kunna hända i verkligheten känns mer "nära" än amerikanska stela, smala, (alla har perfekt hår), och slutar alltid lyckligt filmer! 

Men den här filmen, Du gör mig galen, handlar om psykiskt instabila människor och historien är ironiskt nog ytterst trovärdig, eller snarare,

 
 scenariot är ytters trovärdigt 

Jag tyckte om filmen. 

Kommentera inlägget här: